Veel gestelde vragen (FAQ)

Ik heb nog geen bevestiging ontvangen maar ik heb wel met mijn bedrijfscode een locatie en tijdslot gereserveerd. Is mijn reservering wel doorgekomen?


Het kan zijn dat de bevestigingsmail in uw spambox terecht is gekomen. Neem contact met ons op als dit niet het geval is.




Hoe wordt de sneltest afgenomen?


Voor de test wordt een neusswab afgenomen door een van onze getrainde zorgprofessionals. Het afnemen van de test duurt ongeveer 10 minuten.




Gebruiken jullie de door het OMT geadviseerde en gevalideerde sneltesten?


Wij gebruiken de antigeen sneltesten van Abbott en Roche. Beide sneltesten zijn door het OMT gevalideerd en worden door het OMT geadviseerd als geschikt en betrouwbaar. De test met neusswap wordt afgenomen door een getrainde zorgprofessional en het testresultaat is al binnen 15 minuten beschikbaar.


Let op: er zijn op moment veel niet gevalideerde sneltesten in omloop, deze testen zijn niet betrouwbaar.




Wat gebeurd er bij een positieve uitslag?


  1. U wordt door ons gebeld of persoonlijk gesproken
  2. Wij geven uw positieve testuitslag door aan de GGD zodat zij u op kunnen nemen in het Bron en Contact Onderzoek
  3. Positief geteste personen moeten gelijk thuis in quarantaine net zoals zijn/haar huisgenoten en eventuele directe collega’s;
  4. Volg de richtlijnen van het RIVM
  5. Het kan verstandig zijn direct een Sneltest voor de gezinsgenoten/huisgenoten en directe collega’s van de werknemer af te nemen




Kan ik bij jullie een reisdocument krijgen als ik negatief getest ben?


Covid Sneltest Service biedt reizigers die negatief testen een reisdocument waarop staat dat zij negatief getest hebben op COVID19. Dit is een officieel door een van onze artsen ondertekend document. Wij testen met de door het OMT geadviseerde sneltesten van Abbott en Roche, voor veel landen is dat voldoende. Let op: de situatie verandert per dag. Je bent zelf verantwoordelijk om de inreisbeperkingen voor het land van bestemming te controleren met de lokale autoriteiten en de reisorganisatie.




Voldoen jullie bij een positief testresultaat aan de Meldplicht aan de GGD?


Wij geven positieve testresultaten door aan de GGD zodat zij kunnen starten met het Bron en Contact Onderzoek en de informatie kunnen opnemen in de landelijke statistieken. Wij zijn via een beveiligde verbinding verbonden met de GGD en voldoen aan de AVG richtlijnen




Werken er artsen en apothekers bij uw organisatie?


Covid Sneltest Straat is een initiatief van Lead Healthcare, dat is een bedrijf met meer dan 14 jaar medische ervaring, waar ruim 400 zorgprofessionals werkzaam zijn. Wij hebben een Corona Expert Team, van bij ons werkzame artsen en apothekers. Zij zijn medisch en farmaceutisch inhoudelijk verantwoordelijk. Zij houden alle wetenschappelijke ontwikkelingen nauwgezet bij, zodat wij u altijd de beste zorg kunnen geven.




Krijg ik na betaling een factuur?


U krijgt achteraf altijd een factuur van ons. Bedrijven kunnen er ook voor kiezen meerdere testen bij ons in te kopen. U bent dan 100% gegarandeerd van uw testcapaciteit, alle kosten komen op een verzamelfactuur en u ontvangt een specifieke bedrijfscode waarmee u collega’s via de website een locatie en tijdslot kunnen boeken.




Hoe kan ik als bedrijf betalen?


Verwacht u dat komende tijd meerdere collega’s van uw bedrijf getest worden bij u op de werklocatie of in een van onze snelteststraten, dan kunt u van te voren de testen bij ons reserveren. U bent dan 100% gegarandeerd van uw testcapaciteit. De kosten ontvangt u op een verzamelfactuur. U krijgt een specifieke bedrijfscode waarmee u collega’s via de website een locatie en tijdslot kunnen boeken.